Professional Authors

အသတ္(၆) ပါး၊ကရိယာ(၆၀) ႏွင္႕ ကႀကီးသိသေလာက္…။

အသတ္(၆) ပါး၊ကရိယာ(၆၀) ႏွင္႕ ကႀကီးသိသေလာက္…။

 

 

ကႀကီး သိသေလာက္ပါ…။

    ကၽြန္ေတာ္ တုိ႕တေတြ ခု အြန္းလုိင္းမွာ စာေတြ ေရးေနၾကတယ ္…..။ဘေလာ႕ဂါ ေတြ လုပ္ေနၾကတယ ္….။အရမ္းကုိ လြယ္ကူစြာနဲ႕

စာေရးဆရာ၊ကဗ်ာဆရာေတြ..ျဖစ္ေနၾကတာပါပဲ….အားလဲအားရစရာ အလြန္ေကာင္းတဲ႕…အေနအထား ေတြပါပဲ…..။

                ဒါေပမယ္႕…လြဲမွားတဲ႕ အယူအဆ ေလးေတြ ကုိေတာ႕  ေတြ႕ေနရတာ  သိပ္မေကာင္းလွေပဘူး…..။

အဲ႕ဒီ႕ လြဲမွားမွဳ႕ ေလးေတြက  ဘာေတြလဲ ဆုိေတာ႕……..ကဗ်ာ အေပၚမွာ ပါပဲ……တခ်ိဳ႕ ယူဆထားပုံဆုိ အေတာ္ေလး ဆုိးပါတယ္….။

ေရွ႕က ကဗ်ာ ေရးသားနည္း ဆုိင္ရာ ေတြကုိ  ပယ္ခ် ၾကတယ ္…ပယ္ခ် ခ်င္ေနၾကတယ ္….သိပ္  သေဘာ မေတြ႕ ၾက ဘူး..။

ဒါဟာ မေကာင္းတဲ႕ အခ်က္တစ္ခု လုိ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္…..ဘာလုိ႕လဲ ဆုိရင္….ကၽြန္ေတာ္ တုိ ႏုိင္ငံရဲ႕ စာေပ လမ္းေၾကာင္းဟာ

အမ်ားတကာ ႏုိင္ငံ ေတြ နဲ႕  မတူတဲ႕ အခက္အခဲေတြ ကုိေက်ာ္ျဖတ္ခဲ႕ ရတာပါ…..။

   ခက္ခဲ႕တဲ႕ လမ္းကုိ ေဖာက္ခဲ႕ရတာပါ…။ အဂၤလိပ္ ေခတ္မွာ ပ်က္စီးခဲ႕တဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕  စာေပဟာ…သိပ္မၾကာေသးခင္.. ဆယ္စုႏွစ္(၅)ခုေလာက္ကမွ  ဆရာ ႀကီး မင္းသု၀ဏ္တုိ႕ ဆရာႀကီး ေဇာ္ဂ်ီ တုိ႕ ေနာက္အစ ရိွေသာ စာေပပညာရွင္မ်ားက အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစားၿပီး  လမ္းတစ္ခု ကုိ မနည္း ျပန္ေဖာက္ခဲ႕ရတာပါ….ဒါေတာင္ အေတာ္မ်ားမ်ားေသာ  တုိင္းတစ္ပါး အေခၚအေ၀ၚ ေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕စာေပ မွာ က်န္ေနပါေသးတယ ္…..    .ဥပမာ…ပလက္ေဖာင္း ဆုိတဲ႕ စကားမ်ဳိးေပါ႕…ေနာက္ အမ်ားႀကီး ရိွပါေသးတယ္…။

စာရွည္မွာ ဆုိး၍ အေခၚအေ၀ၚမ်ားကုိ အက်ယ္မခ်ဲ႕ ေတာ႕ ပါ..။

                ခု ကၽြန္ေတာ္ အြန္းလုိင္း မီဒီယာ မွာ ေတြ႕ေနရတဲ႕ စာေရးစ လူငယ္ တခ်ိဳ႕ဟာ…လြဲမွားေသာ အယူအဆနဲ႕ ကဗ်ာ ကုိေရးေနၾကပါ တယ္….ေရးေနတဲ႕ စိတ္ဓါတ္ေလးေတြကုိေတာ႕ ကႀကီး အလြန္ေလးစားမိပါတယ္….။ သုိ႕ေပမယ္႕..လမ္းေဟာင္းကုိက်ဥ္တာေတာ႕ မေကာင္းဘူးလုိ႕ ေတာ႕ ကႀကီး ထင္ပါတယ္….။ဆုိလုိခ်င္တာကို ေျပာပါမယ္…

ယခု ျမန္မာႏုိင္ငံ စာေပေလာက မွာ ပုိ႕စ္ေမာ္ဒန္ စာေရးဆရာမ်ားလုိ႕ နာမည္ ႀကီးေနတဲ႕ ဆရာ သစၥာနီ…ဆ၇ာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္…

ဆရာ တာ၇ာမင္းေ၀  အစရိွသျဖင္႕ စာေရးဆရာ …ကဗ်ာဆရာ ႀကီးမ်ားဟာ…ျမန္မာေခတ္ေဟာင္း စာေပနဲ႕ အေရးအသားေတြကုိ

ျပစ္ပယ္ၿပီး သူတုိ႕ သေဘာနဲ႕ သူတုိ႕ ေ၇းခ်င္ရာေရးေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး….သူတုိ႕ အားလုံးဟာ ျမန္မာစာေပရဲ႕ အရင္းအျမစ္ေတြ သင္ရုိးညႊန္းတန္း ေတြ အားလုံးကုိ  ထုံးလုိေခ် ေရလုိေႏွာက္ခဲ႕ၿပီးတဲ႕ လူေတြပါပဲ..။ ဒီလုိ သိၿပီးမွ..မၾကာေသးေသာ ကာလက စလုိ႕

ေမာ္ဒန္စာေပကုိ  တီထြင္ ေရးသားခဲ႕ၾကတာပါ….ေမာ္ဒန္ဆုိလုိ႕…သိသေလာက္ေလး ေျပာျပရရင္ ေမာ္ဒန္စာေပ ျမန္မာေျမေပၚကုိေရာက္ခဲ႕တာ  တုိင္းတပါးစာေပ ကလာခဲ႕တာပါ…သူတုိ႕ ႏုိင္ငံမွာလဲ…ေရွ႕အယူအဆနဲ႕ အေရးအသားကုိ အေျခခံၿပီးမွ

လမ္းသစ္စာေပ ဆုိတဲ႕ ဒီစာေပ ကုိ စတင္ေရးသားၾကတာပါ…အဲ႕ဒီ စာေပ အေခၚအေ၀ၚ ကေတာ႕(letter free) လုိ႕ ေခၚတဲ႕

စာေပလုိင္းပါပဲ…ဒါကုိ ၾကည္႕ၿပီးမွ ေမာ္ဒန္ စာေပတီထြင္ခဲ႕ တဲ႕ ပညာရွင္ စာေရးဆရာ ႀကီးမ်ားဟာ မူကုိ မေဖ်ာက္ဘဲ…ဟန္ကုိေဖ်ာက္ၿပီး

ပုိစ္႕ေမာ္ဒန္ဆုိတဲ႕စာေပလုိင္းျမန္မာ စာေပေလာကမွာ အသစ္အဆန္းတီထြင္တဲ႕ အေနနဲ႕ ေရးသားၾကတာပါ…

  ဒါေပမယ္႕ မွတ္ထားရမွာက  ေမာ္ဒန္ စာေပ ကဗ်ာေတြမွာလဲ  ေရွးက လမ္းစဥ္ေတြကုိ မျပစ္ပယ္ၾကဘူးဆုိတာပါဘဲ…။သူ႕မွာလဲ သူ႕နည္း သူ႕လမ္း..သူ႕စည္းကမ္း ရိွပါတယ္…အလြတ္သေဘာ ေရးလုိ႕မရပါဘူး..။

စဥ္းစားၾကည္႕ပါ…လမ္းသစ္ေဖာက္တယ္ဆုိတာ….လမ္းေဟာင္းကုိ စံနမူနာ မယူလုိ႕မရပါဘူး…အနည္းအက်င္းေလာက္ေတာ႕ ပါရပါတယ္…။  ဆုိလုိခ်င္တာက….လုံး၀ ျပစ္ပယ္ၿပီး ခံစားမွဳ႕ ကုိ အေျခခံေရးလုိ႕…အဆင္႕အတန္းရိွတဲ႕  ကဗ်ာ ျဖစ္မလာႏုိင္ပါဘူး..

အေပွ်ာ္ဖတ္ စာေပ ထဲပဲ အက်ဳံး ၀င္သြားမွာပါ…..။ ကႀကီး ဒီလုိ မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး…ေနာက္တစ္ခ်ိန္မွာ ဒီအြန္းလုိင္းမွာ ေရးသားေနတဲ႕

ဘေလာ႕ဂါ ေတြဟာ ျမန္မာ စာေပေလာက မွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ႕ စာေရးဆရာေတြ…ကဗ်ာဆရာ ေတြ ျဖစ္မလာဘူးလုိ႕ မေျပာႏုိင္ပါဘူး…။ခု အခ်ိန္မွာ အေတြးအေခၚမရင္႕ သန္ ေသးလုိ႕ ေရးခ်င္ရာေရးခဲ႕တာ ခုအတြက္ ျပသနာ မ၇ိွေပမယ္႕ တစ္ခ်ိန္ ေအာင္ျမင္တဲ႕ စာေပ သမား ဘ၀ေရာက္တဲ႕ အခါ….အေတြးအေခၚေတြေျပာင္းလဲ ေတြးေခၚႏုိင္တဲ႕ အခါၾကရင္….ခုခ်ိန္က ေရးသားခဲ႕တဲ႕…ဘေလာ႕ဂါေတြရဲ႕ စာေတြက  သူ႕ရဲ႕ စာေပ သမုိင္း ျဖစ္သြားပါတယ္…မဆင္မျခင္ ေရးသားမိခဲ႕တဲ႕ မိမိ စာေတြအတြက္

မိမိ ကုိယ္တုိင္ ျပန္ရွက္…ျပန္ေနာင္တ ရမယ္႕ လူျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္….ကုိယ္႕ မဆင္မျခင္ မွဳ႕ ကုိ ကုိယ္ျပန္ေျဖ၇ွင္းရပါလိမ္႕မယ္..။ ဒီအတြက္ေၾကာင္႕ ကုိယ္႕ယခု မရည္ရြယ္ဘဲ..စိတ္ခံစားမွဳ႕ကုိအေျခတည္ ၿပီး ေရးသားရာ စာေတြမွာ သတိ ထားၾကေစခ်င္ပါတယ္…… လမ္းေဟာင္းကုိ မျပစ္ပယ္ပါနဲ႕…လမ္းသစ္ကုိ ေဖာက္ၾကပါ သုိ႕ေပမယ္႕…လမ္းေဟာင္းက သင္ရုိးညႊန္းတန္း ေတြကုိေတာ႕ ေလ႕လာ ဆည္းပူးထားတဲ႕ အသိအလိမၼာ ရိွေနဖုိ႕ လုိအပ္ပါတယ္..။

 ခုလဲ ကႀကီး သိသေလာက္ စာေပေရးသားနည္းဆုိင္ရာ ေလး တခ်ိဳ႕ကုိ ခ်ျပလုိက္ပါတယ္….။

တကယ္ကုိ သိသေလာက္ေလးပါဘဲ…..။ မွားခဲ႕တယ္ ဆုိလဲ ကႀကီးရဲ႕ ေစတနာ အမွား ပါပဲ….။ဘာလုိ႕လဲ ဆုိေတာ႕ ကႀကီးသိသလုိ…

သိေစခ်င္တယ္ေလ…။

 

    အသတ္(၆)ပါး။

စာေရးဆ၇ာတုိင္း အေလးမူ ဂရုျပဳအပ္သည္႕ ျဖစ္၍ ခပ္သိမ္းေသာ သတ္ပုံသတ္ညႊန္း က်မ္းအသီးသီးတုိ႕၏  မွီတြယ္ရာ ျငမ္းႀကီးသဖြယ္

ျဖစ္ေသာ အသတ္(၆)ပါး။

 

 

၁။တ..သတ္။

၂။န..သတ္

၃။ပ..သတ္။

၄။မ..သတ္။

၅။နိဂၢဟိတ္..ေခၚေသးေသးတသ္ သတ္..။

၆။ကဗ်ာလကၤာ ဖြဲစီသီးကုံးရာ၌ ယွဥ္အပ္ ယွဥ္သင္႕ေသာ ယုတၱ အသတ္။

 

 

ကရိယာ(၆၀)။

ရတုကဗ်ာ စီကုံးေရးသားရာ၌ ကဗ်ာလကၤာလုိက္ စားသုံးသူတုိင္း အသုံးခ်ရမည္႕ ေရွ႕ဆရာႀကီးတုိ႕ ၏ ဂရုပေဒသ..နယုပေဒသ..

နဂၢါယဟ..ျဖစ္ေသာ ျမန္မာဘာသာ အေခၚ ကရိယာ(သုိ႕) ႀတိယာ ေျခာက္ဆယ္ကုိ က၀ိပါသ႑ က်မ္းမွ ယူ၍ အျမြက္ျပဆုိ ….။

 

     “”မဥၥဴဘုန္းေမာ္၊ပြင္႕ခ်ိန္ေမွ်ာ္သည္၊ဗန္းေမာ္ေခါင္ထိ၊တုမရိွသည္၊က၀ိကေ၀၊ေစာျမဴေတ၊ႏွစ္ေထြလကၤာ၊က်မ္း၌လာသား၊နည္းနာနယ၊

၀ိတၱာရျဖင္႕၊သုံးတန္ဆင္႕၍၊ဖြင္႕သည္႕ကဗ်ာ၊ႀတိယာတြင္၊သမာေသန မူလမေဇၥ်၊ကုိသာေပတည္႕၊သံေျခပ်႕ံညွင္း၊ကၽြႏု္ပ္ခင္းပိမ္႕။

(လွ်င္..လွ်င္း..မူကား၊၀ယ္..သား..တမင္႕၊ ခ်ိမ္႕..ျဖင္႕..တြင္..၏ ။ ပိမ္႕..လွည္႕..မည္..အံ႕၊ေလာ..က..တုံ..မံ႕..က၊လိမ္႕..စြာ..တံ႕..လည္း၊ တည္႕..တည္း..ခ်ည္း..ဟု၊ ခဲ႕..နည္း..ႏွဳိက္..လ်က္ ၊ေၾကာင္႕..ထက္..မုိ႕..လည္၊ စံ႕..သည္..စိမ္႕..တုံ႕ ..လိမ္႕..တည္႕..ေတာ..ကား..၊

ေလာ႕..၍..လား..သုိ႕..၊မွ်..တုိ႕..ငွါ..ရွင္႕..၊ တမုိ႕..ႏွင္႕..ကုိ..။)  ရွင္႕ပင္႕ညဏ္ေတာ္..၊ ထြန္းေပၚက်ယ္ခ်ဲ႕၊ယွည္ခဲ႕တတ္၊ ေတာ္မူပါ ဘုရား။

 

 

ကဲ…အလုိရိွသလုိ  သိႏုိင္ သုံးႏုိင္ဖုိ႕ ေရးေဖာ္ေရးဖက္ မ်ားအား ေ၀မွ်လုိက္ပါတယ္…..။

ကႀကီးေစတနာ ပါ…။                            ။

 

 

                       ကႀကီး။ [email protected](4.6.11)

 

In: ေဆာင္းပါး Posted By: Date: Jun 7, 2011
Comment #1

Likes 🙂

Leave Comments

Name*

Email*
Website
Email me whenever there is new comment