Professional Authors

နားစည္ကုိထြင္း ႏွလုံးသားအတြင္း၀င္ ေသြးေၾကာထဲလွည္႔ပါတ္ ဦးေႏွာက္တြင္ရပ္တန္႔ေနေသာ (အပုိင္း 10)

ျမန္မာျပည္ရဲ႕စတီရီယုိေလာကအစမွာတုံးေတာ႔ သီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟာေကာ္ပီနဲ႔အစျပဳခဲ႔ပါတယ္။
ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္ရွိတယ္ဆုိေပမဲ႔နည္းပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ ထီးဆုိင္တုိ႔ စိုင္းခမ္းလိပ္တုိ႔ကစလုိ႔ ရုိးရွင္းတဲ႔စကားလုံးေတြ သာမန္လူေတြေန႔စဥ္သုံးေနတဲ႔စကားေတြကုိသုံးလုိ႔ ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္ေတြနဲ႔ လွပတဲ႔သီခ်င္းေလးေတြေရးဖြဲ႔တာကို နားေထာင္သူေတြက လက္ခံလာၾကပါတယ္။
ဒါေတာင္ လားရွုိးသိန္းေအာင္ ဆုိတဲ႔(ေနပါအုံးလုိ႔ေျပာမထြက္တယ္ လယ္သူမေလးခ်စ္သူကုိခြဲရေတာ႔ကြယ္)ဆုိတဲ႔သီခ်င္းနဲ႔
ထီးဆုိင္ဆုိတဲ႔(ဟုိတုန္းကမေတြ႔ၾကရင္ ကုိယ္တုိ႔ဇာတ္လမ္းေလးဟာေလတစ္မ်ဳိးျဖစ္ခဲ႔မယ္)သီခ်င္းနွစ္ပုဒ္က သံစဥ္အလုိက္တူေနတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါကိုဘယ္သူက မွ ဘာေၾကာင္႔လုိ႔ေျဖရွင္းတာ ေစာဒကတက္တာ မေတြ႔ပါ။
တူတာကုိတူတယ္လုိ႔သေဘာထားလုိ္က္ၾကေတာ႔လဲေအးေဆးပါ။

ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္အေၾကာင္းေျပာမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္ရင္ထဲကုိ စူးနစ္စြာေရာက္လာဘူးတဲ႔ (ခင္၀မ္း)ကစရမယ္ထင္ပါတယ္။
(ျပင္သစ္ကေတာင္ျပန္လာတယ္ ပန္းခ်ီလဲဆြဲတယ္ စာလဲေရးတယ္လုိ႔ၾကားဘူးပါတယ္)

အရင္က (ႏုတ္ဆက္ခဲ႔ပါတယ္ က်ေနာ္သြားေတာ႔မယ္ လမ္းရဲ႕သယ္ေဆာင္ရာ ဟုိအေ၀းကုိ………………….)ဆုိတဲ႔စာသားေလးေတြကုိ
အေဆာင္ေရွ႕ကဂစ္တာ၀ုိင္းမွာၾကားေနေပမယ္႔ ဘယ္သူ႔သီခ်င္းဆုိတာ မသိခဲ႔တာအမွန္ပါႇ
ဒီဂီတနဲ႔ပါတ္သက္တဲ႔အလုပ္ကုိလုပ္မိမွ ဒါက (ခင္၀မ္း)ဆုိတဲ႔သီခ်င္းေတြပါလားဆုိတာသိလာပါတယ္။
သူရဲ႕ႏွင္းဆီျဖဴရဲ႕အေ၀းကလူတစ္ေယာက္ဆုိတဲ႔ ဆီးရီးစ္မွာ(အခ်စ္ကုိရင္း၍)ဆုိတဲ႔သီခ်င္းမွာေနာက္ကေနဟာမုိနီလုိက္ေပးတဲ႔(ရင္းကီး)ရဲ႕
(ဟာ…….ဟ…ဟာ….ဟာ)ဆုိတဲ႔အသံပါးပါးေလးက အခုျပန္ေျပာေနရင္းေတာင္ နားထဲမွာၾကားေနပါတယ္။
ဒီသီခ်င္းကို ရင္ဂုိျပန္ဆုိေတာ႔ သည္လွပတဲ႔ ဟာမုိနီအသံေလး မပါတာကုိေတြ႔ရပါတယ္.။
ခင္၀မ္းရဲ႕ (ေကာလိပ္ေန႔ရက္မ်ား)ဆုိတဲ႔သီခ်င္းထဲမွာ
(အေပၚထပ္က အသဲကြဲသီခ်င္းကုိ တီးခတ္လုိက္ေတာ႔ ႏွင္းေတြဟာပုိမုိသိပ္သည္းလုိ႔လာတယ္)ဆုိတဲ႔မ်က္ရည္က်တာကို သြယ္၀ုိ္က္ေသာနည္းနဲ႕ျပလုိက္တာကေတာ႔ သိပ္လွပတဲ႕စာသားေလးပါ။
(ခင္၀မ္း)ရဲ႕နာမယ္အၾကီးဆုံးသီခ်င္းမ်ား က်ေနာ္ႏွစ္သက္တဲ႔သီခ်င္းမ်ားကေတာ႔
(ဧရာ၀တီ။ ႏုတ္ဆက္ခဲ႔ပါတယ္။ ျပည္မွာေဆာင္း။မမခ်စ္။ခုႏွစ္ျပည္ေထာင္။ျမားဘုရင္။နဒီမဂၤလာ။ေသာင္ကမ္းေျခ)
(ဆယ္လမြန္ငါးတုိ႔အျပန္။မုိးေတြရြာေစြ။မိန္းကေလးမ်ားနဲ႔စကားေျပာရတာ ေတာ္ေတာ္ဘဲခက္တယ္)တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
(အ၀ါေရာင္မုိးဖြဲေလးေအာက္မွာ ေတြ႔ခဲ႔သူရယ္ ခ်ည္ေႏွာင္တဲ႔ သမုဒယၾကိဳးက ရစ္ဖြဲ႔ေႏွာင္တြယ္…………………
ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းေတြ ျပာရီအုံ႕မူိင္းေန စာသင္ေက်ာင္းေလးတစ္ေက်ာင္းရွိလုိ႔ေန ေတာင္ေပၚသူေလးေရ ဆရာမေလးေရ…)
ဆုိတဲ႔ (ေတာင္ေပၚဆရာမေလး)သီခ်င္းက သံစဥ္စာသားလွပေပမဲ႔ ခင္ေမာင္တုိးျပန္ဆုိတဲ႔(ခုႏွစ္ႏွစ္တာ သီခ်င္းမ်ား)ထဲမွာ
ပါမလာပါဘူး။
အခုခ်ိန္မွာ အားလုံးကိုႏုတ္ဆက္ လူေလာကၾကီးကိုစြန္႔ခြာလုိ႔တမလြန္မွာ ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္သီခ်င္းေတြေရးဖြဲ႔သီဆုိေနအုံးမယ္ထင္ပါတယ္။

ခင္၀မ္းျပီးရင္ ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္ေတြနဲ႔ေအာင္ျမင္ေသာ အသံအားေကာင္းေကာင္း အသံလုံလုံ အသံရွည္ဘယ္ေလာက္ဆြဲဆြဲနစ္၀င္မသြားေသာ
သီခ်င္းဆုိရင္းဂစ္တာတီးတဲ႔အခါမွာ ဂစ္တာၾကိဳးေတြကုိခတ္တဲ႔လက္က ၀လုံး၀ုိင္းသလုိျမင္ေနရေအာင္လက္ကို လွဳပ္ယွားတတ္တဲ႔
အက်ီီအကြက္လက္တုိေလးေတြကုိႏွစ္သက္လုိ႔ရုိးရုိးေလး၀တ္ျပီးစင္ေပၚမွာ သီခ်င္းေတြကိုအားရပါးရ မနားတမ္းဆုိတတ္တဲ႔
ထိမိေသာ ေလးနက္ေသာ စာသားေတြနဲ႔ ျမင္႔တယ္လုိ႔ေျပာလုိ႔ရတဲ႔သီခ်င္းေတြကုိသာ ဆုိတဲ႔သူကေတာ႔ (ခုိင္ထူး)ပါ။
ေမာင္သစ္မင္းရဲ႕စာသား (အမ်ားႏွယ္မေပ်ာ္ပါး ပါလားကြယ္ ကမၻာေထာင္႔ၾကားေနရာေလးမွာ ေလာကကုိေငးေမာၾကည္႔ေနသလုိ အာခံတြင္းထဲငုံကထားတဲ႔ေတးတပုဒ္ေတာ႔ရွိမယ္ထင္ရဲ႕………………လုိ႔ဆုိတဲ႔ (ေတးျမဳံငွက္)ကေလးပါ။
(စဥ္းစားထား။ စုိးစံစားေစ။ေနာက္ဆုံးအိပ္မက္။အဥၨလီ။ေရႊလသာမွ။မုိးရဲရင္ေဆာင္းရဲရမယ္။ခတၱာ။)
(စစ္ကုိင္းလမ္း။ဘယ္သူမွမေကာင္းဘူး။အခ်စ္သီခ်င္း)ေတြကေတာ႔ ေျပာစရာမရွိေအာင္ေကာင္းတဲ႔သီခ်င္းေတြပါ။
ကြယ္လြန္သူ သန္းေဌးေရးလုိ႔ စတိတ္ရွဳိးပြဲေတြမွာ ခုိျဖဴေလးေတြကို ပုခုံးေပၚတင္လုိ႔ အသံဟိန္းထြက္ေနေအာင္
လည္ေခ်ာင္းကြဲမတတ္ဆုိခဲ႔ေသာ အားပါလွေသာစာသားေတြနဲ႔
(ျပဳံးေပ်ာ္ခ်င္ရင္ ၀မ္းနဲတတ္ရမယ္ ……….လိမၼာတတ္ေအာင္ မုိက္မဲ႔ဘူးရမယ္…….
ဒါဟာေလာကရဲ႕သစၥာတရား……မေျပလည္တာေတြ မမွ်တာေတြၾကား…………
ဘ၀တစ္ခုပါ……… တုိက္တြန္းရေအာင္ တုိ႔……….တုိ႔လာတယ္)ဆုိျပီးအားပါးတရ ဆုိထဲ႔လုိက္တဲ႔
လူတစ္ေယာက္အမွန္တရားထဲမွာေနထုိင္ရဲေအာင္ေျပာရဲေအာင္လုိအပ္တာေတြကိုညႊန္းဖြဲ႔ထားတဲ႔
(တုိ႔လာတယ္)သီခ်င္းကေတာ႔ ခုိင္ထူးသီခ်င္းထဲမွာ အၾကဳိက္ဆုံးပါ။

ခုိင္ထူးထက္ေစာလုိ႔သည္ေလာက ကိုေရာက္ႏွင္႔သူဒါေပမဲ႔ ခုိ္င္ထူးထက္ေနာက္မွ လူသိမ်ားလာတဲ႔သူကေတာ႔
 မႏၱေလးအသုိင္းအ၀ုိင္းမွာဟုိအရင္ကတည္းက လူၾကဳိက္မ်ားခဲ႔ေသာမန္းေလးသား ခင္ေမာင္တုိး (ခ) ကိုတုိးၾကီးပါ။
က်ေနာ္တုိ႔ခပ္ငယ္ငယ္ေက်ာင္းသားဘ၀ထဲက
(ခ်စ္ျပီးေတာ႕မုန္းေမ႔တတ္တဲ႔မင္းကိုတုိ႔ )။(ပုလဲေလးေတြဆုိတာ ကမာေကာင္ေလးေတြရဲ႕မ်က္ရည္ဘဲခင္)တုိ႔က ၾကားဘူးျပီးသား
ေအာ္ဆုိေနၾကသီခ်င္းေတြပါ။
ဒါေပမဲ႔ကိုတုိးၾကီးတုိ႔ လိစၦ၀ီ တီး၀ုိင္းဖြဲ႔လုိက္မွနည္းနည္းေလးလူသိလာတဲ႔သီခ်င္းေတြကေတာ႔
(သဇင္ည။၀ုိင္းရဲ႕ဆည္းဆာ။သံေယာဇဥ္ျပာစမ်ား၊တုိ႔ရင္ထဲ။မင္းတုိ႔ဘယ္ေတာ႔လဲ)ေတြက
သံစဥ္ေအးေအးေလးေတြၾကိဳက္သူမ်ားၾကားမွာ တစိမ္႔စိမ္႔ေလးပ်ံ႕ႏွ႔ံေနပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔မန္ေလး စင္ေယာ္ေတးသံသြင္းကထုတ္လုပ္လုိက္တဲ႔ ကုိတုိးၾကီးရဲ႕သီခ်င္းေဟာင္းအမ်ားစုပါ၀င္တဲ႔(မ်က္သြယ္)ဆီးရီးစ္မွာ
တစ္ျပည္လုံးအတုိ္င္းအတာထိေပါက္သြားခဲ႔ျပီး (မဟာဆန္သူ)မွာေတာ႔ထိပ္ဆုံးကိုမေရာက္တေရာက္ကေန (ေ၀းခဲ႔ျပီပန္းခရမ္းျပာ)ေတာ႔
ထိပ္ဆုံးကုိေရာက္သြားပါတယ္။
သူ႔သီခ်င္းေတြထဲမွာ(ေရာင္စဥ္ခုႏွစ္သြယ္။မဟာဆန္သူ။၀ုိင္းရဲ႕ဆည္းဆာ။ဆည္းလည္းလွဳိ္က္သံ.ေစာင္းၾကိဳးရွုိက္သံ။
ဒဏာရီ။ၾကဳိးၾကာသံ။ေလေျပညင္း။အခ်စ္စစ္ဆုိတာ။မျငိမ္းေသာမီး။ပန္းတုိ႔ပြင္႔တယ္လုိ႔။ေ၀းခဲ႔ျပီပန္းခရမ္းျပာ။အမုန္းေနာက္ကြယ္။အုိ………
နကၡတ္ပြဲသဘင္။ဒီတစ္ၾကိမ္ဒီေႏြ။တံခါးဖြင္႔ပါ) ေတာ္ေတာ္ေလးကုိေကာင္းတာေတြမ်ားပါတယ္။
သည္ဘက္ 2000ျပည္႔လြန္ႏွစ္ေတြမွာ သၾကၤန္သီခ်င္းတစ္ေခြဆုိတဲ႔အျပင္ မႏၱေလးသီခ်င္းမ်ားဆုိတဲ႔ျမန္မာသံတစ္ေခြရယ္
ခင္၀မ္းအမွတ္တရတစ္ေခြရယ္ ျပန္ဆုိေတးအျဖစ္ေတြ႔ရပါတယ္။
ထူးျခားတဲ႔သီခ်ငး္ေလးကေတာ႔ အရင္ မန္းေလးသားကိုေအာင္( ထြန္းအိျႏၵာဘုိရဲ႕ခင္ပြန္းေဟာင္းေပါ႔)ဆုိခဲ႔ဘူးတဲ႔
(စိၾတအေတြး)ပါ။
ခင္ေမာင္တုိးတုိ႔နဲ႔အတူတူေလာက္ ေပၚထြက္လာတဲ႔ ဆုိတာထက္ေရးတာကပုိမ်ားတဲ႔ ေမာင္႔လျပည္႔၀န္း ပိုင္ရွင္
ကိုေန၀င္းပါ။
အဆိပ္ရည္အျပည္႔နဲ႔ပုံး(သူအရင္ဆုိ ေနာက္ ဘုိဘုိဟန္ဆုိပါတယ္)
တစ္ေန႔တစ္ေယာက္ တစ္ရက္ တစ္မ်က္ႏွာဆုိတဲ႔သၾကၤန္သီခ်ငး္(သူိလဲဆုိတယ္ ဟန္တင္လဲဆုိတယ္)
ဒါေတြကေတာ႔နာမယ္ၾကီးသီခ်င္းပါ။
(ယာဥ္အမီရီရီျပဳံးလုိ႔ျပန္ပါ)ဆုိတဲ႔ဆီးရီးစ္ကုိထုတ္တဲ႔အခါ (ေရးေနတာပဲေကာင္းပါတယ္)လုိ႔အားေပးၾကပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတြ႔ မြန္းေအာင္(ခ) ဒင္းနစ္ပါ၊
သူလဲစင္ေယာ္ေတးသံသြင္းက ေတးေရးဆရာအဥၥလီေမာင္ေမာင္နဲ႔ နုိင္မင္း တုိ႔နဲ႔အတူ တြဲလုိ႔ ထင္ေပၚလာသူပါ။
လူငယ္ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ (8/82အင္းလ်ား။၀တ္မူံ)ဟာတားမရဆီးမရနုိင္ေအာင္လူၾကဳိက္မ်ားခဲ႔
မေမာႏုိင္မပန္းႏုိင္အေဆာင္ေရွ႕မွာ ဂစ္တာနဲ႔ သံစဥ္ေတးဖြဲ႔ခဲ႔ၾကတဲ႔သီခ်င္းေတြပါ။
(မုိးလုံးမူိင္း။ယူပါေမေရယူ။ရုိးရုိးေလး။ရင္ခတ္အလြမ္း။ယု။လြမ္းရတဲ႔ညေတြလြန္ပါေစ။)
(ေၾကြးေဟာင္းဆပ္ခြင္႔ျပဳပါအေမ။ပန္းစုိက္သူတုိ႔ေ၀ဒနာ)စတာေတြကနာမယ္ၾကီးပါ။
သူ႔သီခ်င္းေတြထဲက (ျငိမ္သက္ျခင္း)ဆုိတဲ႔သီခ်င္းေလးကိုေတာ႔ ကုိတုိးၾကီးျပန္ဆုိေစခ်င္ပါတယ္။
(၀ါဆုိမုတ္သုန္အခါတြင္း မုိ႔လူေျခတိတ္တဲ႔ စစ္ကုိင္းဘက္က ေတာရေက်ာင္းငယ္ေလးတစ္ခုမွာ
ယာယီနားခုိလွဳံေနစဥ္ ေနရီညဳိညဳိညေနခင္း…………………..)ဆုိတဲ႔စာသားေတြပါတဲ႔သီခ်င္းေလးပါ။
သံစဥ္စာသား အရမး္ကုိေကာင္းပါတယ္။
နားမေထာင္ဖူးသူမ်ား ရွာနားေထာင္ေစခ်င္ပါတယ္ ဒီသီခ်ငး္ပုိင္ရွင္ေလးကေတာ႔ ဘယ္မွာနားခုိေနတယ္ဆုိတာ႔မသိေတာ႔ပါ။
ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္သီခ်င္းေတြေျပာရင္ခ်င္းတုိင္းရင္းသားေလးေတြ ဆလုိင္းသႊေအာင္တုိ႔ ဂြ်န္သင္ဇမ္းတုိ႔ကို အရမ္းလြမ္းပါတယ္၊
ကဗ်ာဆံဆံေျပာရရင္ အခ်ိန္မတုိင္ခင္ေစာပြင္႔လုိ႔ ပန္သူမရွိျဖစ္ခဲ႔ေပမဲ႔၊
ေနာက္ဆက္ခံသူကေတာ႔အဆင္ေျပသြားပါတယ္။
သူတုိ႔နာမယ္ၾကီးသီခ်ငး္ေတြကေတာ႔(ေတာင္ဇလပ္ပင္ေအာက္ကခ်စ္သူ။အခ်စ္ေဖာ္ေကာင္။အခ်စ္အားမာန္။ဖူးစာရွင္ဘယ္မွာလဲ။
ျမဴိင္နန္းစံပန္းတပြင္႔။ေ၀းလြင္႕ျခင္းရဲ႕ေနာက္ဆုံးေျခရာ)ေတြဟာသူတို႔စခဲ႔ တကၠသူိလ္အေဆာင္မ်ားေရွ႕မွာ တန္း၀င္ေတးေတြ
ျဖစ္ခဲ႔ေပမဲ႔ ဖုိးခ်ိဳလက္ထက္မွာမွ လူေတြၾကားမွာေအာင္ျမင္သြားပါတယ္။
ေလာကကုိေစာစြာစြန္႔ခြာသြားတဲ႔……………….ဖုိးခ်ဳိဆုိတဲ႔ ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္သမားေလးအေၾကာင္းေျပာရမယ္ဆုိရင္………………………..
 
ကုိေပါက္လက္ေဆာင္ အေတြးပါးပါးေလး

Leave comment commentinfo No comment & 307 views

Leave Comments

Name*

Email*
Website
Email me whenever there is new comment