Professional Authors

စာေရးသားသူဆိုသည္မွာ

ထရီဆာတို႔ လူတိုင္းမွာ ၀ါသနာ ဆိုတာ ရွိၾကပါတယ္…။ စာေရးတာကို ၀ါသနာပါတယ္၊ ဒါရိုက္တာလုပ္ရတာကို ၀ါသနာပါတယ္၊ သရုပ္ေဆာင္လုပ္ရတာကို ၀ါသနာပါတယ္၊ သီခ်င္းဆိုရတာကို ၀ါသနာပါတယ္ …. စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ၀ါသနာေတြေပါ့…။ ၀ါသနာတိုင္းကို လူတိုင္းက ေလးစားရမယ္ လုိ႔ ထရီဆာကေတာ့ မွတ္ယူထားတာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ နာ (၃) နာက စေျပာရမွာေပါ့ .. ထရီဆာတို႔ နာ (၃) နာဆိုတာကို အလုပ္တိုင္း အလုပ္တိုင္းမွာ ရင္းႏွီးၾကရမွာပါ..။ ေစတနာ၊ ၀ါသနာ ရယ္နဲ႔ အနစ္နာပါ .. ဒါေတြက တကယ္ကို လိုအပ္တဲ့ အရာေတြပါ..။ အလုပ္ ၁ ခုမွာ ဒီ နာ(၃)နာကို အေျခမခံရင္ ေအာင္ျမင္လာမွာ မဟုတ္သလို ေရရွည္တည္တံ့ မေနႏိုင္ပါဘူး..။ ဒီေနရာမွာ ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုလုိ႔ လူတိုင္း လူတိုင္းကေတာ့ သူ႔အတိုင္းအတာနဲ႔ သူ ေအာင္ျမင္ခ်င္ၾကသူေတြပါပဲ .. စာေရးသူ ထရီဆာ ကိုယ္တိုင္ အပါအ၀င္ေပါ့ ..။ ေလ်ာ္ကန္ တဲ့၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေအာင္ျမင္ျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ဖုိ႔သာ အေရးႀကီးတာပါ..။ ဒါကေတာ့ ကိုယ္ ၀ါသနာပါတာကို လုပ္ကိုင္ေနၾကသူေတြတိုင္းရဲ႕ အေပၚမွာ တည္မွီးေနတာပါ….။

 

 

ထရီဆာတို႔လို စာေရးသားျခင္းကို ၀ါသနာပါသူေတြက ႏွလံုးသားကို အေျခခံၿပီး ေရးသားၾကတယ္၊ စာေရးသားျခင္းက ႏွလံုးသားနဲ႔ နီးကပ္တယ္၊ ကိုယ္တိုင္ ခံစားခ်က္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္မဟုတ္ေသာ တျခားသူ ခံစားခ်က္ကိုလည္းေကာင္း ပံုေဖာ္၊ ခံစားေပးၿပီး ေရးသားရျခင္းမ်ိဳးက စာေရးသားျခင္းအလုပ္ပါ။ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း၊ အျမင္ကိုအျမင္အတိုင္း ျဖစ္ေစဖုိ႔ *ႏႈတ္တစ္ရာ စာ တစ္လံုး* အဆိုအတိုင္း ကေလာင္တံကို ကိုင္ၿပီး ေဖာ္ညႊန္းၾကတာ စာေရးသားသူတိုင္းရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တစ္ခုပါပဲ…။ ေလာကမွ ဘယ္အလုပ္မွ မလြယ္ကူၾကပါဘူး..။ ထရီဆာတို႔ ဆိုက္ကားနင္းရတာေလးမ်ား လြယ္လြယ္ေလးပါ လုိ႔ေျပာေနၾကသူေတြ ဆိုက္ကားကို တကယ္သြားနင္းၾကည့္ပါ .. ဆိုက္ကားနင္းရင္ ဘယ္၊ ညာ အေလးခ်ိန္ကို ခ်ိန္ညွိတတ္ရပါတယ္ ..။ ဒီသေဘာတရားကို နားမလည္ရင္ ဆိုက္ကားနင္းရတာ လြယ္ပါတယ္လုိ႔ မေျပာသင့္ပါဘူး။ ကုန္ထမ္း ၁ မား တစ္ေယာက္ လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ကို လြယ္ကူတယ္ထင္သူေတြ အိမ္မွာရွိတဲ့ ဆန္ ၁ အိတ္ကို ကုန္ထမ္းသမား သယ္သလိုမ်ိဳး ဆန္အိတ္ကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ မၿပီး ပခံုးေပၚတင္ၾကည့္လိုက္ပါ … ခါး အေနအထား မထားတတ္ရင္ သင့္ရဲ႕ခါး ျပန္မတ္လုိ႔ရလ်င္ေတာင္ ကံေကာင္းတယ္လုိ႔ပဲ   ေျပာလို႔ရပါ တယ္ရွင္….။

 

 

စာေရးသားျခင္းမွာလည္း အလားတူပါပဲ..။ ေဘာလ္ပင္ေလးကိုင္၊ ကီးဘုတ္ေလးေပၚ လက္တင္ၿပီး စာလံုးေတြကို ရိုက္ႏိုင္ယံုတင္နဲ႔ ၿပီးသြားမယ့္ အလုပ္မဟုတ္ပါဘူး..။ စာေရးသားျခင္းက အဲ့ေလာက္ မလြယ္ကူပါဘူး..။ အေၾကာင္းအရာကိုလည္း ေသခ်ာသိမွ၊ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းကိုလည္း သိထားအုန္းမွ၊ စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းလည္း ၾကြယ္မွ၊ ေခတ္ကိုလည္း သိရွိနားလည္ထားမွ စကားတစ္လံုးခ်င္းစီရဲ႕ အဓိပၸါယ္နဲ႔ အသံုးျပဳပံုကိုလည္း ကၽြမ္းက်င္မွ စာေရးသားသူတစ္ေယာက္ဆိုတာ ျဖစ္လာမွာပါ…။ ဒါေတာင္ စာအေရးအသားေကာင္းသူျဖစ္မလာႏိုင္ေသးပါဘူး ..။ စာအေရးအသားေကာင္းဖုိ႔ရာအတြက္ စာဖတ္သူကို ကိုယ္နဲ႔အတူ ဆြဲေခၚလာႏိုင္ရပါမယ္ .. စာဖတ္ေနစဥ္မွာတင္ပဲ မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေယာင္လာေအာင္ ပံုေဖာ္ႏိုင္ စြမ္းရွိရပါမယ္ ..။ ဒီလိုမွသာ စာအေရးအသားေကာင္းသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖုိ႔ အရည္အခ်င္းျပည့္မီ ပါတယ္….။

 

 

ထရီဆာတို႔ စဥ္းစားထားတဲ့၊ ေရးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာကို အေျခခံၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔၊ အျမင္နဲ႔၊ အမ်ားအျမင္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ေဖာ္ျပျခင္းလို အေရးအသားမ်ိဳးနဲ႔ စာလံုးေတြ ကို ေရြးခ်ယ္သံုးႏႈန္း ၿပီး ေရးသားၾကရတာပါ…။ ထရီဆာတို႔ ကဗ်ာ ၁ ပုဒ္ျဖစ္လာဖုိ႔ ခံစားတတ္တဲ့ ရင္ဘတ္ႀကီး ရွိဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္ …ေဆာင္းပါး ၁ ပုဒ္ ျဖစ္လာဖုိ႔ မွန္ကန္တဲ့ အေတြးအေခၚနဲ႔ ေလ်ာ္ကန္တဲ့ ခံစားခ်က္ ရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္ .. ၀တၳဳ ၁ ပုဒ္ ျဖစ္လာဖုိ႔ရာ ေနာက္ခံဘက္ဂေရာင္းလိုမ်ိဳး Family Tree လိုမ်ိဳး ဇာတ္အိမ္ကို ဇာတ္ေဆာင္ေတြနဲ႔ လင့္ခ်ိတ္တတ္ဖုိ႔နဲ႔ စိတ္ကူးေကာင္းေကာင္း လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါမွ ကိုယ္ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္ (Message)၊ ရသမ်ိဳးေတြကို စာဖတ္သူက စာေရးသားသူနဲ႔ ထပ္တူ ခံစားႏိုင္ၾကမွာပါ….။

 

 

ဒါေတြက အျပင္ပန္းအရ အေပၚယံသေဘာအရၾကည့္ရင္ အင္မတန္မွ လြယ္ကူတယ္လုိ႔ ထင္ေကာင္း ထင္ႏိုင္ပါတယ္.. ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ စာေရးတယ္ဆိုတာ အေတြးကိုပံုေဖာ္ျခင္းမ်ိဳးပဲေလ…။ 

 

 

ပန္းပုထုဆစ္သူလိုေတြေပါ့ .. မိမိစိတ္ကူးထဲက ပံုရိပ္ကို မွန္းဆၿပီး အပို၊ အလိုမရွိ အေနအထားမွန္မွန္ ထုဆစ္ႏိုင္မွ ရုပ္ထြက္ေကာင္းတဲ့ ပန္းပု၊ လက္ရာေျမာက္တဲ့ ဒီဇိုင္းထြက္လာမွာ ျဖစ္သလုိပဲ စာေရးသားျခင္း မွာလည္း စိတ္ကူးေကာင္းနဲ႔ အေတြးအေခၚ မွန္မွန္နဲ႔ ေတြးေတာ ေရးသားမွ ေကာင္းမြန္တဲ့ စာ ၁ ပုဒ္ဆိုတာ ထြက္လာမွာပါ…။ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ဗဟုသုရွိဖုိ႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္ ….။

 

 

ဒီလိုပဲ အလုပ္တိုင္း အလုပ္တိုင္းက သူ႕အတိုင္းအတာေလးနဲ႔တူ အားလံုးက ခက္ခဲၾကတာ သဘာ၀ပါ.. အလုပ္သေဘာ၊ အလုပ္အထာ နပ္ရင္ေတာ့ အရာရာက ထင္သေလာက္ မခက္ခဲေတာ့ပါဘူး…။ မိမိေရး လိုက္တဲ့ စာေတြကလည္း အမွန္တရားကို အေျခခံတဲ့ သေဘာတရားေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနဖုိ႔ကလည္း အင္မ တန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္..။ ပုဂိၢဳလ္ေရး အျမင္ေတြေၾကာင့္ ေရးလိုက္တဲ့စာမွာ လြဲေခ်ာ္မႈေတြျဖစ္သြားရင္ စာဖတ္သူေတြအတြက္ အဆိပ္ ၁ ခြက္လုိမ်ိဳး ျဖစ္သြားေစပါတယ္…။ မိမိေရးသားလိုက္တဲ့ စာဟာ ဘယ္လို စာ အမ်ိဳးအစားပဲ ျဖစ္ေနပါေစ ကိုယ္ေရးလိုက္တဲ့စာအေပၚမွာ ေစတနာထားတတ္ရပါမယ္…။

 

 

စာေရးသားသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း စာေရးသားျခင္းကို ၀ါသနာပါလို႔သာ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါး၊ ၀တၳဳ(တို/ရွည္)၊ အက္ေဆး စသည္ျဖင့္ မိမိတို႔ အားသန္ရာ၊ ႏွစ္သက္ရာကို ေရးသားေနၾကတာပါ..။ ဘယ္လို စာအမ်ိဳးအစားပဲျဖစ္ျဖစ္ စာေရးသားသူတိုင္းကေတာ့ ၀ါသနာကို အေျခခံၿပီးသားပါ။ ဒါေၾကာင့္ ၀ါသနာကို အေျခခံလုိ႔ေရးသားတဲ့ စာတိုင္းမွာလည္း ေစတနာကို အရင္းခံရင္ စာေကာင္းေပေကာင္း မဟုတ္ခဲ့ လ်င္ေတာင္မွ အဆိပ္ျဖစ္ေစတဲ့ စာေပမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး…..။

 

 

ကေလာင္အစြမ္း..ဓားေရးထက္ ဆိုသလုိပါ စာ ၁ ေၾကာင္းေၾကာင့္၊ စာ ၁ လံုးေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲပစ္ေစႏိုင္ပါတယ္ …။

 

 

(၀န္ခံခ်က္။     ထရီဆာသည္ ၀ါရင့္စာေရးသားသူ ၁ ေယာက္မဟုတ္ပါ… ထုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ားႏွင့္ မတူညီေသာအျမင္မ်ား ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါသည္။ ထုိ႔အတြက္ စာေရးသားသူ ထရီဆာ၏ လိုအပ္ခ်က္ ၁ ခုအျဖစ္ နားလည္ေပးၾကပါရန္……။)

 

 

ေမတၱာျဖင့္

ထရီဆာ (Teresa) (3း19 PM)

 http://teresalittleworld.blogspot.com/

In: ေဆာင္းပါး Posted By: Date: Jun 19, 2012

Leave Comments

Name*

Email*
Website
Email me whenever there is new comment